TUI Blue wordt een wereldwijd hotelmerk met een miljoen gasten
Vakanties voor meer dan een miljoen gasten: in de zomer van 2020 begint TUI Blue het nieuwe seizoen met 97 hotels in 18 landen. Het nieuwe TUI Blue bundelt ook de vroegere conceptnamen TUI Sensimar en TUI Family Life onder één overkoepelend merk. De hotels bevinden zich over de hele wereld, inclusief veelbelovende verre bestemmingen als Vietnam en Zanzibar. Door de schaalvergroting van TUI Blue verstevigt het reisconcern haar leidende positie in de internationale sector van vrijetijdshotels. TUI Blue ondersteunt de strategie van TUI Group om duurzamer toerisme te bevorderen.
“In de toekomst zal TUI Blue meer dan een miljoen klanten per jaar ontvangen en dus vanaf volgende zomer een relevante speler zijn in de vrijetijdshotelsector ”, aldus Erik Friemuth, algemeen directeur TUI Hotels & Resorts. "Dankzij onze ambitieuze groeistrategie zullen we binnenkort de grens van 100 hotels overschrijden." De groep is van plan zijn portfolio in de toekomst verder uit te breiden. Naast Zuid-Europa en het Caribisch gebied zullen er ook TUI Blue hotels komen in groeiregio's Zuidoost-Azië en aan de Indische Oceaan.
Vakantie-ervaringen op maat
TUI Blue biedt vakantiegangers een hotelproduct op maat om in de individuele vakantiebehoefte te voorzien; volwassenen, gezinnen, vakantiegangers met interesse in de lokale cultuur en authentieke ervaringen. De aanduiding met drie labels biedt duidelijkheid voor zowel vakantiegangers als reisagenten. Gasten die vooral geïnteresseerd zijn in authentieke ervaringen in de vakantieregio, vinden het juiste hotelaanbod onder het label TUI Blue “For All”. TUI Blue "For Two" richt zich exclusief op volwassenen vanaf 16 jaar, terwijl TUI Blue "For Families” speciaal is ontworpen voor gezinnen.
Duurzaam Blue
"Het creëren van een modern lifestyle-merk betekent ook nadenken over een duurzamere manier van leven," zegt Erik Friemuth. "Tegen die achtergrond hebben we een tien-stappen-plan ontwikkeld onder het motto " Duurzaam Blue" waarmee onze hotels een bijdrage kunnen leveren aan een betere wereld. De maatregelen omvatten initiatieven om water te besparen, de CO2-uitstoot per gast te verlagen en plastic artikelen voor eenmalig gebruik te verminderen. Ze bevorderen ook de inkoop van lokaal geproduceerde voedingsmiddelen, het aanwerven van lokaal personeel en het behalen van een duurzaamheidscertificaat. TUI Blue ondersteunt daarmee de strategie van TUI Group om duurzamer toerisme te bevorderen.
Zes ervaringselementen voor klanten van TUI Blue
TUI Blue-hotels behalen nu reeds de hoogste klanttevredenheid via Net Promotor Score (NPS). Onder de nieuwe vlag zal TUI haar innovatieve service aanzienlijk uitbreiden.
- de Blue Guides als bekwame lokale gidsen
- het uitgebreide fitness- en ontspanningsprogramma Bluef!T
- het moderne ontwerp van de lifestyle-hotels
- de Blue App als digitale service-assistent met alle activiteiten en informatie over het hotel
- het uitgebreide Blue Taste culinaire aanbod met aandacht speciale voedings- en dieetwensen
- het Blue Experiences-programma, een groot aanbod van activiteiten en entertainment